امیرحسین غلامی

10 استارتاپ برتر ایران

فهرست مطالب

در چند سال اخیر با رشد کسب و کار اینترنتی در ایران و گسترش فضای استارتاپی، استارتاپ های زیادی در ایران شروع به فعالیت کرده اند که هرکدام در حوزه های مختلفی کار می کنند. در بین این استارتاپ ها تعدادی از آنها رشد خیلی بهتری داشته اند و توانسته اند مشتریان بسیار بیشتری را جذب کنند و خدمات فوق العاده ای به آنها ارائه کنند.
در این مقاله می خواهیم 10 استارتاپ برتر ایران را باهم بررسی کنیم و در مورد هرکدام به صورت مختصر توضیح بدهیم.

اگر به دنیای استارتاپ علاقمند هستید و دوست دارید 10 استارتاپ برتر ایران را بشناسید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استارتاپ چیست؟

بگذارید قبل از این که به سراغ معرفی 10 استارتاپ برتر ایران برویم، به این موضوع بپردازیم که استارتاپ اصلا چیست و در این مورد به یک تعریف مشترک برسیم.

تعاریف مختلفی برای استارتاپ وجود دارد اما تعریفی که من برای استارتاپ دارم، این است که استارتاپ به کسب و کاری گفته می شود که در یک حوزه خاص تحول ایجاد کند. این تحول می تواند در نوع خدمات، در فرهنگ آن حوزه یا هرچیز دیگری باشد.

مثلا دیجی کالا در فرهنگ خرید مردم تاثیر زیادی داشته است. یا مثلا استارتاپ نوین هاب در حوزه خدمات شبکه های اجتماعی تحول جدیدی ایجاد کرده است.

استارتاپ لزوما ایده ای نیست که قبلا اجرا نشده باشد، بلکه می تواند ایده ای باشد که به روش جدیدی اجرا شود.

پس در این مقاله قرار است کسب و کارهای این چنینی را بررسی کنیم که در حوزه کاری خودشان تحول ایجاد کرده اند.

دیجی کالا

شاید بتوان گفت یکی از قوی ترین استارتاپ های ایران، دیجی کالا است. دیجی کالا زمانی شروع به فعالیت کرد که فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود نداشتن و آنهایی که بودند هم خوب فعالیت نکرده بودند.

اما دیجی کالا با هدف ارائه اطلاعات کامل به مشتریان شروع به کار کرد و توانست موفقیت خیلی زیادی را به دست بیاورد.

در ابتدا دیجی کالا فقط روی فروش محصولات دیجیتالی مثل دوربین، موبایل و کامپیوتر تمرکز داشت اما حالا شما می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از دیجی کالا تهیه کنید.

اسنپ

اسنپ یکی دیگر از استارتاپ های برتر ایران است که توانست صنعت حمل و نقل درون شهری ایران را متحول کند و در این زمینه خدمات ارزشمندی را ارائه کند.

اسنپ در ابتدا کار خودش را در شهر تهران شروع کرد و روی این شهر با قدرت کار کرد و توانست سهم زیادی از مسافرت های درون شهری را به دست بیاورد، بعد از آن شروع به توسعه سرویس خود کرد و حالا در اکثر شهرهای ایران خدمات خود را ارائه می کند.

همچنین اسنپ در حال حاضر هولندینگی است که زیرمجموعه های بسیار زیادی مانند اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ دکتر، اسنپ باکس و… دارد.

اسنپ کسب و کاری است که بدون داشتن حتی یک خودرو، یک مغازه یا رستوران، یک پزشک و… در حال فعالیت است و پیشرفت های بسیار زیادی کرده است.

کافه بازار

اگر گوشی اندرویدی داشته باشید، قطعا با کافه بازار یا بازار آشنایی دارید.

کافه بازار یک مارکت اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی است که در آن شما می توانید انواع اپلیکیشن و بازی های مختلف را براساس نیاز خودتان انتخاب کنید و از آنها روی گوشی اندرویدی خودتان استفاده کنید.

کافه بازار در ابتدا با این ایده شکل گرفت که بتواند اپلیکیشن های مفید را در دسترس ایرانیان قرار دهد و در حال حاضر یکی از ارزشمندترین شرکت های ایرانی است که توانسته رشد بسیار زیادی داشته باشد.

همچنین در حال حاضر کافه بازار توسعه پیدا کرده است و امکاناتی مانند بخش فیلم هم اضافه کرده است و در آینده قطعا گسترش بیشتری پیدا می کند.

دیوار

دیوار یکی دیگر از 10 استارتاپ برتر ایران است که رشد خوب و فوق العاده ای را در حوزه کاری خودش داشته است.

این استارتاپ با این هدف ایجاد شد که پلی میان خریداران و فروشندگان کالا و خدمات باشد و بستری برای آگهی ها ایجاد کند.

دیوار توانست در مدت خیلی کم رشد بسیار زیادی را به دست بیاورد و رقبای خودش را کنار بزند و در این مدت توانست توسعه خوبی پیدا کند.

در ابتدا دیوار یک وبسایت ساده بود که می توانستید در آن آگهی ثبت کنید، اما در حال حاضر امکانات بسیار زیادی اضافه کرده است که هرکدام از بخش های آن به تنهایی یک کسب و کار محسوب می شود، امکاناتی مانند دیوار فروشگاه ها، بخش استخدام دیوار و… .

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم انتشار محتوا است که به شما کمک می کند به راحتی در شبکه های اجتماعی خودتان محتواگذاری کنید و محتواگذاری خودتان را اتوماتیک کنید.

مثلا می توانید برای اینستاگرام خودتان محتواها را تا چند ماه آینده زمان بندی کنید، یا می توانید ویدیوها را در یوتیوب یا آپارات خودتان با زمان بندی دلخواه منتشر کنید و بسیار شبکه های اجتماعی دیگر.

نوین هاب در کار خودش توانسته رشد خوبی داشته باشد و در بین رقبا محبوبیت خاصی پیدا کند.

در ابتدا نوین هاب فقط خدمات خود را برای شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان تلگرام ارائه می داد، اما با گذشت زمان پیشرفت کرد و در حال حاضر تعداد پلتفرم هایی که پشتیبانی می کند بسیار زیاد است.

رایچت

رایچت یک سرویس ارائه خدمات چت آنلاین است که کمک می کند در وبسایت خودتان بتوانید با بازدیدکنندگان چت آنلاین داشته باشید و به راحتی آنها را به مشتریان خودتان تبدیل کنید.

رایچت توانست با تمرکز بر ارائه خدمات مناسب و با قیمت مناسب، مشتریان زیادی را در وب فارسی به دست بیاورد و در این راه پیشرفت خیلی خوبی داشته باشد.

علی بابا

علی بابا یکی از استارتاپ های برتر ایران است که در زمینه مسافرت و گردشگری فعالیت می کند.

در وبسایت علی بابا شما می توانید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما تهیه کنید و به مسافرت بروید.

در کنار این کار حتی می توانید از علی بابا برای رزرو هتل هم کمک بگیرید و هتل محل اقامت خودتان را رزرو کنید.

در بخش دیگری از علی بابا امکان شرکت در تورهای مسافرتی وجود دارد که می توانید به تورهای مختلف بپیوندید و به تفریح بروید.

علی بابا در ابتدا کار خودش را با فروش بلیط هواپیما آغاز کرد و کم کم گسترش پیدا کرد و الان تنوع بسیار بالایی در ارائه خدمات دارد.

آپارات

آپارات یکی از 10 استارتاپ برتر ایران است که در حوزه میزبانی ویدیوها فعالیت می کند.

فعالیت آپارات مانند وبسایت یوتیوب است. شما می توانید در آپارات برای خودتان یک کانال بسازید و ویدیوهای خودتان را در آن آپلود کنید تا دیگران ویدیوهای شما را ببینند.

البته اخیرا آپارات از سیستم کسب درآمد و برگزاری رویداد خودش هم رونمایی کرده است که می توانید در آپارات از ویدیوهای خودتان و برگزاری کلاس های آموزشی کسب درآمد کنید.

آپارات در ابتدا یک سرویس ساده آپلود ویدیو بود اما در طول چندین سال توانست پیشرفت خیلی خوبی را در حوزه کاری خودش به دست بیاورد.

ایسمینار

ای سمینار یک پلتفرم برگزاری وبینار است که اگر مدرس باشید می توانید در آن وبینارهای خودتان را برگزار کنید و اگر هم به کلاس های آنلاین علاقمند هستید، می توانید در وبینارهایی که در ای سمینار برگزار می شود شرکت کنید.

ای سمینار پلتفرمی است که به شما سرویس برگزاری وبینار را ارائه می کند و در کنار آن خدمات تبلیغات وبینار را هم به شما ارائه می دهد تا بتوانید با پرداخت هزینه ای معقول، برای وبینار خودتان شرکت کنندگان بیشتری را جذب کنید.

ای سمینار در ابتدا پیشرفت خوبی نداشت اما با همت مدیر و کارکناش توانست پیشرفت های خیلی خوبی را در زمینه کاری خود داشته باشد.

ترب

استارتاپ ترب، یکی از استارتاپ های جذاب و خلاقانه ای است که در زمینه مقایسه قیمت فروشگاه های اینترنتی فعالیت می کند.

این استارتاپ توانست با تبلیغات مناسب کاربران بسیار زیادی را جذب کند و به عبارتی آنها را به خود معتاد کند.

کارکرد ترب بسیار ساده است، شما می توانید در آن یک محصولی که می خواهید خریداری کنید را جستجو کنید، سپس ترب به راحتی فروشگاه های اینترنتی که آن محصول را دارند به شما نشان می دهد و قیمت هرکدام را می توانید بررسی کنید و ارزانترین فروشگاه خرید کنید.

درآمد ترب از روش های مختلفی است که یکی از آنها همکاری در فروش با فروشگاه های اینترنتی است. یعنی وقتی شما از فروشگاهی خرید می کنید، ترب می تواند از خرید شما پورسانت دریافت کند.

دکمه اشتراک گذاری: