امیرحسین غلامی

آینده پست با پهپادها

فهرست مطالب

در سال 2015، جف بزوس پیش‌بینی کرد که هواپیماهای بدون سرنشین تحویلی در نهایت به همان اندازه کامیون‌های پست رایج خواهند شد. هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما هنوز شرکت‌های زیادی در این روش تحویل آینده‌نگر سرمایه‌گذاری می‌کنند . به عنوان مثال، در آگوست 2023، والمارت اعلام کرد که دو ابرمرکز دیگر را به شبکه مراکز تحویل هواپیماهای بدون سرنشین خود اضافه می کند تا تحویل 30 دقیقه ای را به 60000 خانوار دیگر در منطقه dallas-fort ارائه دهد. 

مزایای حمل و نقل با هواپیماهای بدون سرنشین 

تحویل سریعتر 

تحویل هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با روش‌های سنتی زمینی یا هوایی، پتانسیل زمان‌های تحویل بسیار سریع‌تر را ارائه می‌دهد. برای خرده‌فروشان، این می‌تواند به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مصرف‌کننده برای انجام سریع‌تر سفارش کمک کند، که به یکی از انتظارات کلیدی مشتریان در عصر دیجیتال تبدیل شده است.

بهره وری

پهپادها می توانند به طور مستقل عمل کنند و در معرض ازدحام ترافیک یا سایر چالش های لجستیکی که وسایل نقلیه سنتی حمل و نقل ممکن است با آن مواجه شوند، نیستند. این می تواند به مسیرهای تحویل کارآمدتر منجر شود و زمان تحویل بسته ها را کاهش دهد.

صرفه جویی در هزینه

اگرچه ممکن است سرمایه‌گذاری‌های اولیه در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین انجام شود، با گذشت زمان، خرده‌فروشان می‌توانند به طور بالقوه در هزینه‌ها با کاهش نیاز به رانندگان تحویل انسانی و هزینه‌های نیروی کار مرتبط، صرفه‌جویی کنند. پهپادها می توانند به صورت شبانه روزی بدون نیاز به وقفه کار کنند.

کاهش اثرات زیست محیطی

تحویل هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با روش‌های تحویل سنتی که به سوخت‌های فسیلی متکی هستند، می‌تواند سازگارتر با محیط زیست باشد. پهپادهای برقی آلایندگی کمتری تولید می‌کنند و آنها را به گزینه‌ای سبزتر برای تحویل در مایل آخر تبدیل می‌کند.

افزایش دسترسی

پهپادها می‌توانند به مکان‌های دورافتاده یا صعب العبور، از جمله مناطق روستایی یا مناطقی با زمین‌های چالش برانگیز برسند، جایی که وسایل نقلیه سنتی حمل‌ونقل ممکن است برای تحویل کارآمد محصولات با مشکل مواجه شوند.

بهبود تجربه مشتری

تحویل سریعتر و کارآمدتر باعث تجربه بهتر مشتری می شود . خرده فروشان می توانند انتظارات مشتری را برای خدمات سریع و قابل اعتماد برآورده کنند، و به طور بالقوه وفاداری خود را حفظ کرده و آنها را تشویق به خریدهای آینده می کنند.

تمایز برند

خرده فروشانی که تحویل هواپیماهای بدون سرنشین را اتخاذ می کنند می توانند خود را از رقبا جدا کنند و به مشتریان و مشتریان بالقوه نشان دهند که برندهای نوآور و آینده نگر هستند.

تطبیق پذیری 

پهپادها می توانند با سناریوهای مختلف تحویل سازگار شوند، خواه در حال تحویل محصولات معمولی مانند غذا یا موارد فوری تر مانند لوازم پزشکی باشند. این باعث می شود آنها برای طیف گسترده ای از صنایع فراتر از خرده فروشی مناسب باشند.

موارد استفاده برای خدمات تحویل هواپیماهای بدون سرنشین

last-mile delivery 

پهپادها می توانند بسته ها را از یک مرکز توزیع محلی یا خرده فروش مستقیماً به درب منزل مشتری منتقل کنند. در مورد تحویل آخرین مایل ، هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً برای تحویل بسته‌های کوچک یا متوسط ​​استفاده می‌شوند و می‌توانند مسافت‌های نسبتاً کوتاهی را پوشش دهند.

Fulfillment 

پهپادها را می توان در مراکز بزرگ یا انبارها مستقر کرد تا به کارهایی مانند چیدن و بسته بندی اقلام برای سفارشات مشتری کمک کند. آنها می توانند به طور مستقل عمل کنند تا کارایی انجام سفارش را افزایش دهند.

تحویل غذا

برخی از خرده فروشان و خدمات تحویل غذا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای تحویل غذاهای آماده و مواد غذایی مورد بررسی قرار داده اند. این پهپادها مجهز به محفظه های تخصصی برای ایمن نگه داشتن مواد غذایی در حین حمل و نقل هستند.

مکان های صعب العبور

پهپادها دسترسی به مکان‌های صعب العبور مانند مناطق دورافتاده، روستایی یا مناطق آسیب‌دیده را که معمولاً از طریق روش‌های مرسوم غیرقابل دسترس هستند، فراهم می‌کنند. این امر به ویژه مهم است زیرا تحویل هواپیماهای بدون سرنشین می تواند به مناطق محروم دسترسی بهتری به مراقبت های بهداشتی ارائه دهد. 

شرکت حمل و نقل پهپادی Zipline با OhioHealth برای ارائه داروها و محصولات آزمایشگاهی از طریق پهپادها همکاری کرده است. پلت فرم تحویل هواپیماهای بدون سرنشین Zipline به OhioHealth این فرصت را می دهد که نسخه ها را مستقیماً به خانه بیماران تحویل دهد و لوازم پزشکی را بین امکانات سیستم بهداشتی غیرانتفاعی منتقل کند.

تحویل فوری 

پهپادهای مجهز به لوازم پزشکی، دفیبریلاتور یا سایر تجهیزات اضطراری می توانند برای واکنش سریع در شرایط اضطراری استفاده شوند. پرسنل تحویل‌دهنده می‌توانند به سرعت به صحنه‌های تصادف یا مکان‌هایی که نیاز به کمک فوری دارند برسند.

Contactless delivery

در شرایطی که تحویل بدون تماس مهم است، مانند هنگام بحران‌های بهداشتی، پهپادها می‌توانند بسته‌ها را بدون هیچ گونه تعامل فیزیکی بین پرسنل تحویل‌دهنده و گیرنده تحویل دهند.

نمونه هایی از خرده فروشانی که از تحویل هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند

پهپاد پستی آمازون

آمازون برنامه خود را برای راه اندازی پهپادهای پرایم ایر در لاکفورد، کالیفرنیا در سال گذشته اعلام کرد و بیش از 2 میلیارد دلار در این تلاش سرمایه گذاری کرد. علی‌رغم جاه‌طلبی‌های بزرگ آمازون برای پیشبرد طرح تحویل پهپاد خود در عرض چهار تا پنج سال، این تلاش به دلیل تأخیر در دریافت تأییدیه نظارتی توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) و مقامات محلی، و همچنین از دست دادن دو هواپیمای بدون سرنشین، کند شده است. مدیران – پروفایل

پهپاد پستی والمارت

شکست آمازون در تحویل هواپیماهای بدون سرنشین فرصتی را برای والمارت ایجاد کرد تا بتواند در این فضا پیشتاز شود. والمارت شبکه خود را برای ارائه تحویل پهپاد در هفت ایالت از 36 فروشگاه گسترش داده است و از زمان راه اندازی برنامه خود در سال 2021، بیش از 10000 تحویل را تکمیل کرده است. 

دکمه اشتراک گذاری: