![](https://gholami98.ir/wp-content/uploads/2023/11/لوگو-ترب-طلایی-1.png)
خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین، روزبهروز با اقبال بیشتری از سوی مردم، مواجه میشود و فروشگاه های اینترنتی هم، هر روز در حال گسترش هستند. موضوعی که افراد در خرید خود، آن را بسیار تجربه میکنند و توجه آنها را به خود جلب میکند، تفاوت قیمت یک محصول مشابه در فروشگاههای مختلف است.
یکی از دغدغههای افراد حین خرید آنلاین، این است که مبادا وقتی محصولی را خریداری میکنند، همان محصول را در جای دیگری با قیمت پایینتری ببینند.
لذا ابزاری که بتواند قیمتهای لحظهایِ بازار را در اختیار مصرفکنندهها قرار دهد و امکان مقایسه قیمت را برای آنان فراهم آوَرَد، بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود.
این فضا را چند سالی هست که پلتفرم فروشگاهی ترب، فراهم کرده است. در واقع، کار اصلی ترب این است که بهترین قیمت در میان فروشگاههای مختلف را به شما نشان دهد.
در این مقاله سعی کردیم به بررسی ترب و ویژگی های آن بپردازیم.
ترب چیست؟
موتور جستجوی ترب یک فروشگاه برای معرفی و فروش محصولات است که توانسته بسیاری از کسبوکارها را با خود همراه و به دیده شدن آنها کمک کند. نحوه کار با سایت ترب بسیار آسان است، به این شکل که بهصورت خودکار، اطلاعات مربوطبه محصولاتی که در سایت فروشگاهی شما وجود دارد، استخراج میشود. این اطلاعات شامل مواردی است که از همان ابتدا در سایت شما بوده است مانند، نام فروشگاه، شهر محل اقامت، اسم محصولات مختلف، مشخصات و قیمت هر کدام از آنها، تخفیفات موردنظر و همچنین توضیحات تکمیلی محصولات.
معرفی اطلاعات مربوط به فروشگاه و همچنین تمام محصولات موجود در آن، سه نوبت در روز و بهصورت خودکار در سایت ترب انجام میشود. این تعداد دفعات تکرار معرفی محصولات به این دلیل است که اگر در قیمت و موجودی محصولات فروشگاه اینترنتی شما تغییری ایجاد شد، در سایت ترب نیز بهروزرسانی شود.
سایت فروشگاه ترب، تمام محصولات کسبوکار شما را بهصورت پیشفرض و خودکار در دستهبندی مربوطه قرار داده و خرید اینترنتی ترب و نمایش محصولات را برای خریداران آسان میکند. جالب است بدانید که فروش محصول در ترب، بهصورت پیشفرض بر اساس فیلتر کمترین قیمت، دستهبندی شده است که خریداران میتوانند با کلیک بر روی محصول موردنظر، وارد فروشگاه مربوطه شوند. با توجهبه این شرایط، با ثبت نام در سایت ترب میتوانید بستری جدید، پویا و شناختهشده برای فروش محصولات خود ایجاد کنید.
تاریخچه ترب
بهترین تعریف برای سایت ترب، معرفی آن بهعنوان یک موتور جستجوی خرید است که فروشگاههای اینترنتی معتبر را دور هم جمع میکند. ایده اولیه سایت ترب، ارائه شفافیت بیشتر در مورد قیمتها و ایجاد امکان مقایسه همزمان محصول تعداد زیادی از فروشگاههای معتبر کشور برای مشتریان بوده است. این ایده منحصربهفرد در سال 1393 توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف ارائه شد و درنهایت در سال 1395 بهعنوان یک سرویس اینترنتی توسط شرکت «فن گستران پیشرو بازار» به ثبت رسید. در حال حاضر، تمام حقوق سایت ترب به این شرکت تعلق دارد.
با راهاندازی سایت و انجام تبلیغات خلاقانه و مؤثر، سایت ترب توانست در کمتر از 5 سال حتی از دیجی کالا که بهعنوان غول فروشگاههای دیجیتالی ایران شناخته میشود، پیشی بگیرد. بااینحال، مهمترین دلیل موفقیت ترب را میتوان اصل اولیه آن، یعنی امکان مقایسه قیمتها دانست. باوجود سایتهایی مانند دیجی کالا، راه برای اعتمادسازی سایت ترب هموارتر بوده است. بنابراین، حفظ اعتماد کاربران از طریق پیگیری سفارشات و شکایتها و همچنین حفظ رضایت مشتری و فروشنده توانست موفقیتی بزرگ برای صاحبان این کسبوکار رقم بزند.
بنیان گذاران ترب
علی بابایی بنیان گذار اصلی و مدیرعامل شرکت ترب است که در در سال 1393 به همراه مجید رحیمینژاد به سراغ راه اندازی ترب رفتند و پس از 8 ماه موفق به توسعه محصول نرم افزاری شدند. البته علی بابایی قبل از راه اندازی ترب تجربه راه اندازی استارتاپ “نسخه پیچ” را هم به همراه دوستان خودش داشت که در همان سال 93 استارتاپ نسخه پیچ او با شکست مواجه شد و تصمیم به راه اندازی ایده جدیدی گرفت که امروزه نام آن ترب است.
![](https://gholami98.ir/wp-content/uploads/2023/11/IMG_5785-750x430-1.jpg)
ویژگی های سایت ترب
ویژگیهای ترب را میتوان از دید دو شخص بررسی کرد؛ فروشنده و خریدار. شاید تابهحال به این نکته دقت نکرده باشید؛ اما فروشگاههایی مانند طلافروشیها، بوتیکها و کفشفروشیها اغلب در نزدیکی یکدیگر هستند. این سیستم هم به نفع خریدار و هم به سود فروشندگان است. خریداران در این بازار میتوانند تنوع محصولات و قیمتها را با یکدیگر مقایسه کرده و در مدتزمان کمتری، یک خرید مقرونبهصرفه را انجام دهند. در این میان، رقابتی که میان فروشندگان به وجود آمده، باعث کاهش قیمت برخی محصولات و بهرهمندی خریداران از تخفیفهای ویژه میشود.
![](https://gholami98.ir/wp-content/uploads/2023/11/818.jpg)
همانطور که بیان شد، اعتماد از مهمترین و پایهایترین ویژگیهای خرید اینترنتی است که سایت ترب همواره برای حفظ آن در تلاش بوده است. خریداران با مراجعه به بخش «ثبت بازخورد و شکایات» میتوانند هرگونه تخلف فروشگاه موردنظر را ثبت کنند. سایت ترب این شکایت را پیگیری میکند و درصورتیکه تعداد شکایتهای یک فروشگاه بالا باشد، اقدامات لازم برای حذف آن را انجام میدهد. بهاینترتیب، فضایی کاملاً امن و قابلاعتماد برای خریدوفروش در این سایت حفظ میشود.
در حال حاضر فروشگاههای اینترنتی زیادی در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل هستند. این در حالی است که سایتهای شناختهشدهای مانند دیجی کالا جایگاه خود را در صفحه اول تثبیت کردهاند و شانس دیده شدن بسیاری از فروشگاهها بسیار کم است. ترب توانسته است به راهی برای دیدن تعداد بیشتری از فروشگاههای اینترنتی تبدیل شود و درآمد طیف گستردهای از کسبوکارها را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد.
مزایای فروش در ترب چیست؟
یکی از مهمترین سوالاتی که درباره همکاری با موتور جستجوی محصول ترب در بین صاحبان کسبوکارها وجود دارد، این است که آیا سایت ترب معتبر است و مزایایی برای افزایش فروش محصولات ما بههمراه دارد؟ با بررسی تجربه فروش در ترب و نحوه فروش در سایت ترب، میتوان گفت که به دلایل زیر، این سایت بهترین کانال برای فروش محصولات شما خواهد بود:
- سایت ترب در بیشتر کلمات کلیدی اصلی و مرتبط به معرفی و فروش محصولات، 3 لینک اول صفحه گوگل محسوب میشود. همچنین به جرات میتوان گفت که سایت ترب در برخی کلمات، رتبهای بالاتر از دیجی کالا دارد.
- این سایت بهدلیل شهرت و محبوبیت بهعنوان بهترین موتور جستجو کالا شناخته میشود و به همین دلیل میلیونها بازدیدکننده همیشگی و دائمی دارد که میتوانند با بررسی قیمتها و اطلاعات محصولات مختلف، مناسبترین فروشگاه را برای خرید خود انتخاب کنند.
- مهمترین مزیت سایت خرید و فروش ترب این است که هزینه جذب مشتری در آن، بسیار مناسب و مقرونبهصرفه است. به این شکل که شما فقط بابت آن دسته از مشتریانی که از طریق سایت ترب وارد فروشگاه شما میشوند، باید هزینه پرداخت کنید.
استراتژیهای ترب
1) رهبری هزینه: مهمترین دلیل موفقیت ترب را میتوان اصل اولیه آن، یعنی امکان مقایسه قیمتها دانست. با امکان مقایسه، مشتریان میتوانند پایین قیمت را کشف کرده و هزینه سبد خرید خود را بهینه کنند. از سوی دیگر برای فروشندگان، ترب سعی کرده هزینه خدمات پایینی دریافت کند تا بودجه تبلیغات کمتری به فروشگاهها تحمیل شود.
2) استراتژی توسعه محصول: ترب سعی کرده با رفع برخی نقاط ضعف که باعث از دست رفتن مشتریان شده بود، بتواند مشتریان قبلی خود را حفظ کند. ضمانت فروشگاه و اعلام زمان بهروزرسانی قیمت دو امکان جدید محصول ترب برای اعتمادسازی و امکان خرید اعتباری تارا نیز توسعه محصول در راستای افزایش توان خرید مشتریان است.
3) استراتژی توسعه بازار: ترب در سال گذشته با افزودن فروشگاههای حضوری و امکان مقایسه قیمت در این گروه از فروشگاه بازار جدیدی را ایجاد کرد.
مدل درآمدی ترب
مدل درآمدی ترب از دو بخش تقسیم شده است.
1) درآمد کلیکی: فروشندههای ترب باید پنل کاربری خود را شارژ نمایند، تا به ازای هر بازدید از محصول مبلغی از این شارژ کسر شود. ترب همانطور که به خریدار تضمین ویژهای بابت کیفیت و اصالت کالا نمیدهد، به فروشنده نیز تضمینی در رابطه با فروش کالا نمیدهد.
2) تبلیغات: در برخی محصولات ترب فروشندگان خاصی را با پرداخت هزینه در بالای لیست به صورت آگهی شده به نمایش میگذارد.
سخن پایانی
در صورتی که فروشگاه اینترنتی دارید و میخواهید برای کسبوکار خود یک سایت فروشگاهی راهاندازی کنید، توصیه میشود با همکاری ترب، به معرفی محصولات خود و افزایش فروش آنها، کمک کنید. برای این کار فقط کافی است برای ثبت نام در ترب اقدام کرده و از بازدیدکنندگان میلیونی این سایت برای حضور در فروشگاه خود نیز بهره ببرید. با توجهبه افزایش فروش و کارایی کسبوکار شما با فروشگاه ترب و همچنین افزایش روزافزون استقبال فروشندگان مختلف برای حضور در اپلیکیشن ترب، در این مطلب به بررسی آن چهکه باید از این بستر بدانید، پرداختیم.