ماتریس SWOT یکی از ابزارهای قدرتمند در مدیریت استراتژیک است که برای تحلیل وضعیت داخلی و خارجی سازمان به کار میرود. این ابزار به
تحلیل PESTEL یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت استراتژیک و برنامهریزی کسبوکار است که به شرکتها کمک میکند تا عوامل خارجی مؤثر بر عملکرد
ماتریس آنسوف (Ansoff Matrix) یکی از ابزارهای مهم در مدیریت استراتژیک است که توسط ایگور آنسوف در سال ۱۹۵۷ معرفی شد. این ابزار به
مدیریت منابع انسانی در سازمانها به دنبال یافتن روشهایی برای افزایش رضایت و انگیزه کارکنان است. یکی از نظریههای تأثیرگذار در این حوزه، نظریه
امروزه، وقتی میخواهید درباره چیزی بیشتر بدانید، به احتمال زیاد سؤال خود را در موتور جستجو تایپ میکنید تا سریعترین پاسخ را بیابید. بسیاری
4P یک "آمیخته بازاریابی" است که از چهار عنصر کلیدی - محصول، قیمت، مکان و تبلیغ - تشکیل شده است که هنگام بازاریابی یک
توسعه یک استراتژی فروش موثر اغلب به تحقیقات مصرف کننده، تجزیه و تحلیل بازاریابی و چارچوبی نیاز دارد که نیازهای مشتری را بر اساس
از علم اقتصاد تعاريف زيادی عنوان شده است. اما ساده ترين و جامع ترين تعريف از علم اقتصاد عبارت است از علم تخصیص بهینه
در عصر اقتصادی امروز، تصمیمگیری درباره سرمایهگذاری در پروژههای مختلف برای سازمانها و افراد بسیار حائز اهمیت است. اما انتخاب صحیح پروژههای سرمایهگذاری و
یکی از شاخصهای عملکرد مهم برای هر کسبوکاری «سودآوری» است. کاملاً طبیعی است که رقبا شرکت را مجبور میکنند قیمتها را پایین بیاورند و
در بازاری که همیشه در حال تحول است، شرکت ها مجبورند دائماً محصولات نوآورانه عرضه کنند یا محصولات موجود را به روز کنند تا
یک استارتاپ طبق تعریف، یک شرکت با رشد سریع است که برای رشد نیاز به بودجه دارد. یکی از روش های تامین بودجه استارتاپها
من امیرحسین غلامی، مشاور و مدرس کسبوکار هستم و در این وبلاگ باهم برخی اخبار و فناوری های به روز اکوسیستم نوآوری در ایران و جهان رو بررسی خواهیم کرد.