STP (Segmentation – Targeting – Positioning) یک چارچوب استراتژیک در بازاریابی است که دقیقاً به این سؤالها پاسخ میدهد: چه کسی مشتری ماست؟ (Segmentation)
هنگامی که صحبت از استراتژی در فضای کسبوکار به میان میآید، نخستین گزینهای که ذهن بسیاری را درگیر میکند، رقابت است. رقابت بر سر
مدل BCG Matrix (ماتریس بوستون) یکی از ابزارهای کلاسیک و مهم در تحلیل استراتژیک سبد محصولات یا واحدهای کسبوکار است. این مدل توسط گروه
در دنیای رقابتی امروز، توسعه محصول و بهبود مداوم آن یکی از ضروریترین استراتژیها برای هر کسبوکاری است. یکی از ابزارهای قدرتمند در فرآیند
ماتریس SWOT یکی از ابزارهای قدرتمند در مدیریت استراتژیک است که برای تحلیل وضعیت داخلی و خارجی سازمان به کار میرود. این ابزار به
تحلیل PESTEL یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت استراتژیک و برنامهریزی کسبوکار است که به شرکتها کمک میکند تا عوامل خارجی مؤثر بر عملکرد
ماتریس آنسوف (Ansoff Matrix) یکی از ابزارهای مهم در مدیریت استراتژیک است که توسط ایگور آنسوف در سال ۱۹۵۷ معرفی شد. این ابزار به
مدیریت منابع انسانی در سازمانها به دنبال یافتن روشهایی برای افزایش رضایت و انگیزه کارکنان است. یکی از نظریههای تأثیرگذار در این حوزه، نظریه
امروزه، وقتی میخواهید درباره چیزی بیشتر بدانید، به احتمال زیاد سؤال خود را در موتور جستجو تایپ میکنید تا سریعترین پاسخ را بیابید. بسیاری
4P یک "آمیخته بازاریابی" است که از چهار عنصر کلیدی - محصول، قیمت، مکان و تبلیغ - تشکیل شده است که هنگام بازاریابی یک
توسعه یک استراتژی فروش موثر اغلب به تحقیقات مصرف کننده، تجزیه و تحلیل بازاریابی و چارچوبی نیاز دارد که نیازهای مشتری را بر اساس
از علم اقتصاد تعاريف زيادی عنوان شده است. اما ساده ترين و جامع ترين تعريف از علم اقتصاد عبارت است از علم تخصیص بهینه
من امیرحسین غلامی، مشاور و مدرس کسبوکار هستم و در این وبلاگ باهم برخی اخبار و فناوری های به روز اکوسیستم نوآوری در ایران و جهان رو بررسی خواهیم کرد.